Your Cart

برنج طارم ممتاز گلستان 10 کیلوگرم

برنج طارم ممتاز گلستان 10 کیلوگرم
نا موجود
برنج طارم ممتاز گلستان 10 کیلوگرم
ناموجود
  • موجودی: نا موجود
  • :: برنج طارم ممتاز گلستان 10 کیلوگرم

دمپختک یکی از آن غذاهای لذیذی است که عطرش و طعمش مانند تمام خاطرات زندگی زنده و پویاست. برنج و عطرش یکی از ملاک‌های اساسی خوشمزه شدن این غذاست البته اینکه دستپخت یک کدبانوی خوش سلیقه هم باشد بی‌تأثیر نیست.  قبل‌ترها با آقاجان سالی یکبار تا شمال می‌رفتیم تا برای یکسالمان برنج خرید کنیم. موقع خریدش به فروشنده می‌گفت طارم اعلا داری و وقتی بنک دار گونی را نشانش می داد یک مشت بر می‌داشت داخل دستش به آن می‌دمید و بعد بوم می‌کرد با یک لبخند می‌گفت اصل اصل است. در واقع قلق تشخیص برنج خوب هم همین است در اصل گرمای یک "ها" کردن هم باید عطرش پراکنده شود.

در ادامه باید گفت که وجه تسمیه‌اش این کالا نیز مربوط به شهری از شهرهای زنجان به همین نام است اما امروزه بیشتر در شمال ایران و فریدونکنار کشت می‌شود، گلستان با بسته‌بندی کاملا بهداشتی و وزن 10 کیلوگرمی این طعم و عطر خاطره انگیز را مهمان دوباره‌ی سفره‌های شما کرده است.

برنج-طارم-ممتاز-گلستان-10-کیلوگرم-19hyper


طرز تهیه دمپتک گوجه اسطوره‌ای و خاطره انگیز :

تعداد پیمانه مورد نظر خود را از قبل داخل آب ریخته و مقداری نمک نیز به آن اضاف کنید ، حدود یکساعت قبل پخت این کار را انجام دهید، تعدادی گوجه‌ی آبدار و قرمز رنگ را ریز خرد  یا رنده کنید . یک پیاز متوسط را نگینی کرده و در قابلمه مدنظر با روغن سرخ کردن تفت دهید، ادویه‌ها و نمک و فلفل را به مخلوط افزوده در صورت تمایل یک سیب زمینی را نگینی کرده به همراه گوجه ها درون قابلمه بریزید. آب، آب مرغ یا آب قلم ریخته و برنج را اضافه کنید، آب را آنقدری بریزید که یه بند انگشت از برنج بالاتر باشد بگذارید آب غذا کشیده شود و بعد دم کنید. در کنار این غذای لذیذ ترشی،سبزی خوردن و سالادی شیرازی فراموش نشود.

اطلاعات کلی
نوع: برنج
برند: گلستان
وزن: 10 کیلوگرم
مبدا برند: ایران

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.